AllahuAkbar… Inilah Kisah HEBAT Mengapa Peninju Wanita Hebat Jepun Memeluk Islam!

AllahuAkbar. Inilah Kisah Mengapa Peninju Wanita Hebat Jepun Memeluk Islam !!! | Hidayah adalah anugerah yang datang tanpa disangka-sangka. Hal ini dirasakan oleh Chika Nakamura, seorang peninju wanita asal negeri sakura. Chika lahir dan dibesarkan di Jepun, dengan masa kecil yang bahagia, diasuh oleh orang tuanya dengan sangat berdisiplin. Ia belajar di sekolah yang bagus, …

6 Pembelian Paling Mahal Di Dunia Pernah Dibuat Oleh Billionaire

Jika ditakdirkan anda bangun pagi esok menjadi seorang billionaire, apakah benda pertama yang anda akan beli? Rumah besar? Kereta mewah? Pesawat peribadi? Shopping sampai? Ke angkasa lepas? Pasti anda tak dapat nak fikir, kerana terlalu banyak yang berada di fikiran. Berikut adalah antara 6 pembelian termahal yang pernah dibuat oleh individu bergelar billionaire. 6. Ikan …

10 MISTERI KES JENAYAH YANG TIDAK DAPAT DISELESAIKAN SEHINGGA KINI DI MALAYSIA…NO 8 PALING SEDIH

Selalu tengok fakta macamni kes-kes kat luar negara je ade, tetapi skang Malaysia pun dah ade. Mari kita tengok 10 fakta misteri tersebut. 10: Kematian Ratu Cantik Jean Perrera Sinappa merupakan bekas ratu cantik di mana suaminya meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya. Tetapi 4 bulan kemudian iaitu pada 6 April 1979, dia dijumpai …

JOM IMBAS KEMBALI 10 KATA-KATA PALING LAWAK SAMY VELLU YANG BOLEH BUAT PECAH PERUT. NO 5 TU PALING FAMOUS! MEMANG LEJEN…!

Jom Imbas Kembali 10 Kata-Kata Paling Lawak Samy Vellu Yang Boleh Buat Pecah Perut. No 5 Tu Paling Famous! Memang Lejen…! Petikan-petikan anda baca di bawah adalah semua berdasarkan sumber yang sahih dan artikel adalah bertujuan hiburan sahaja semata-mata. Jika anda mudah tersinggung atau keliru, adalah lebih baik anda baca artikel lain. 1. Samy Vellu pada Pos Laju …

KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR YANG DIAMBIL TEPAT PADA MASANYA

Ditangkap tepat pada masanya dengan sempurna, anda pasti mahu lihat gambar-gambar menakjubkan ini Kadangkala, anda tidak perlu menjadi jurugambar profesional untuk mengambil gambar seperti yang kami bakal paparkan ini. Ianya bergantung kepada nasib baik untuk mengambil gambar pada masa yang sungguh sempurna, menyebabkan hasilnya menjadi lucu atau terus musnah. Apa-apa pun, gambar terbaik selalunya terhasil …

5 Isteri Pemimpin Paling Boros Dalam Sejarah

1. Marie Antoinette Sehingga kini, Marie Antoinette Pemaisuri Raja Louis ke-14 masih lagi digelar sebagai ikon gaya hidup mewah dan penuh glamor. Masakan tidak, pesta dan kendurinya di istana sentiasa menjadi bualan warga Perancis. Antoinette juga dikenali dengan dengan sifat boros beliau dalam membelanjakan dana negara untuk tujuan kenduri, berfoya-foya dan pesta yang melampaui batas. …

Wanita Ini Meminta Mas Kahwin Kain Kafan, Jawapan Yang Diberikan Amat Menyentuh Hati, Sedih, Sayu & Pilu

Mas Kahwin atau Mahar adalah hak seorang perempuan kepada lelaki iaitu seorang suaminya. Inilah keistimewaan seorang perempuan yang telah termaktub di dalam Islam yang wajib diminta oleh bakal pengantin perempuan terhadap calon suami yang harus diturutinya. Sekiranya sesebuah perkahwinan dan pernikahan itu tidak mempunya mas kahwin seperti yang telah ditetapkan, maka pernikahan itu tidak sah …

Pasangan ayah-anak berkongsi gambar-gambar menakjubkan dengan rambut ‘afro’ mereka sehingga menarik perhatian ratusan ribu orang

Terdapat pelbagai cara untuk mengeratkan hubungan antara ayah dan anak perempuan. Ada bapa yang selalu mengikat rambut anak perempuannya, ada juga yang sanggup bermain solek-solek dan ramai juga yang menemani anak perempuan mereka membeli belah serta memberikan pandangan terhadap pakaian yang dipilih.Berbeza dengan bapa lain, seorang bapa dari New York ini telah melakukan sesuatu yang …

MITOS HANTU MENURUT KEPERCAYAAN KAUM BAJAU

Masyarakat bajau merupakan salah satu kaum yang terbesar di Sabah. Masyarakat Bajau boleh didapati dan biasanya boleh dilihat di sekitar persisiran pantai Sabah. Seperti mana suku kaum lain yang terdapat di Malaysia, masyarakat Bajau juga kebanyakkannya menjadi nelayan dan petani. Pada suatu ketika dahulu, sebelum datangnya Islam masyarakat Bajau mengamalkan agama animisme. Walau bagaimanapun, masih …