“Pengorbanan ibu sangat dahsyat…” – Amyra Rosli tidur dalam ‘kandang’ anak, cuit hati peminat

Apabila ibu bapa mereka terlibat dalam dunia seni, secara tidak langsung anak mereka juga akan turut terkena tempias daripada popular tersebut. Lebih-lebih lagi jika sekiranya berkongsi telatah anak mereka yang mencuit hati. Walau bagaimanapun, kehidupan seharian pasti akan berubah 100 peratus berbanding sebelum memperolehi cahaya mata kerana bukan mudah untuk menjaga seorang bayi malah akan …

TENGOK REAKSI AGONG APABILA TIBA UNTUK MERASMIKAN ISTIADAT PEMBUKAAN MESYUARAT PENGGAL PERTAMA PARLIMEN

KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V tiba di bangunan Parlimen untuk merasmikan Istiadat Pembukaan Mesyuarat Penggal Pertama Parlimen Ke-14, hari ini. Keberangkatan tiba baginda pada jam 10 pagi disambut Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof. Hadir sama menyambut keberangkatan baginda , Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bersama isteri Tun …

” NAK BABY JUGAK ..” BILA 2 KAWAN BAIK NI BERTEMU, SERONOK TENGOK PERANGAI ‘GILA-GILA’ MEREKA.

Hari selisih ganti, yusuf al-qardawi sering mendapat kunjungan para artis, kenalan kenalan rapat Dato Aliff syukri. Semalam Dato Aliff terima kunjungan daripada DSV, tapi mula mula tu Dato Aliff Syukri cakap DSV hadir bersama bakal suami kan? Nanti korang lihat sendiri video di akhir artikel ya. mungkin ramai yang sering tanya siapakah kumbang yang berjaya …

TIPS : Kilatkan Lampu Depan Kereta Yang Kusam Dan Kekuningan Dengan Modal Tak Sampai RM15!

Bila kereta dah semakin berusia ni, selain enjin dah mula ‘kaput’ satu lagi masalah paling lazim berlaku adalah lampu hadapan menjadi kusam dan kekuningan. Kereta pun macam kita juga, semakin tua mata pun dah tak berapa nak ‘clear’ kan. Punca terjadinya kusam pada lampu hadapan ini adalah disebabkan oksida dan ia boleh membuatkan cahaya lampu …

( VIDEO ) MASYAALLAH!… KANAK-KANAK INI TIDAK BERNAFAS SELEPAS LEMAS DI DALAM SUNGAI. SEKETIKA KEMUDIAN, KEAJAIBAN BERLAKU…

Video dramatik seorang lelaki yang cuba menyelamatkan seorang kanak-kanak lelaki telah menjadi viral di internet. Kanak-kanak itu tenggelam selepas jatuh ke dalam sungai berhampiran rumahnya semasa bermain. Video yang mengharukan itu menunjukkan seorang budak lelaki yang lemas terbaring tanpa bergerak di atas lantai dengan kemeja bajunya digulung ke dadanya sementara seorang lelaki dipercayai ketua kampung …

‘Aku Doa Korang Sempat Bertaubat Sebelum Meninggal’ – Dah Langgar Lari, Tayar Pun Rembat!

Malang tidak berbau. Namun buat pengguna jalan raya, walaupun sudah mematuhi undang-undang, semua itu tidak mengelakkan dari kemalangan apatah lagi jika pengguna lain tidak mengambil berat keselamatan pihak lain. Seorang pengguna Twitter menceritakan insiden sudah jatuh ditimpa tangga yang dialami sendiri abangnya tempoh hari. Dilanggar lari mat rempit, tayar motor dicabut Adik kepada mangsa, meluahkan …

“Pantang tengok laki orang elok sikit, mula nak rampas” – Che Ta

PELAKON Rozita Che Wan mendedahkan dia banyak menerima mesej daripada pengikut di laman sosialnya yang bercerita mengenai rumah tangga mereka. Rozita atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta, 45, berkata ramai wanita dengan mudah ingin merampas suami orang berwajah tampan. Malah menurut Che Ta, ada juga lelaki yang sudah berkahwin gemar melayan wanita seperti itu. “Orang …

Gaduh Laki Bini, Pemandu Grab Jadi Mangsa

Perkhidmatan e-hailing semakin mendapat tempat dalam kalangan pengguna kerana kualiti dan harganya yang murah berbanding teksi. Namun, keselamatan tetap bangkit dan menjadi isu yang masih perlu diberi penambahbaikan. Seorang pemandu Grab berhadapan pengalaman menakutkan apabila mendapat penumpang yang membuat tuduhan berat setelah sampai ke destinasi dituju. Sampai rumah, tak mahu turun Pemandu berkenaan dituduh merogol …

Selamat Lahirkan Anak ke-3, Tahniah Norman Hakim & Memey Suhaiza!

Tepat jam 12.52 tengahari tadi, pasangan Norman Hakim dan Memey Suhaiza telah selamat menimang cahaya mata ketiga mereka.       Tahniah kami ucapkan kepada pasangan ini. Memey dan bayi perempuan seberat 3.35 kilogram itu dilaporkan berada dalam keadaan sihat. Norman menerusi kapsyen di Instagramnya mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan …

Jadi Mak Pun Masih Bodoh – Korset Rawat Demam Kuning

Mitos perubatan yang tidak mempunyai bukti saintifik mengenai keberkesannya tetap tersebar dan dipercayai oleh sesetengah orang. Tambah parah, ramai yang percaya bulat-bulat apa yang didakwa tanpa mengkaji dan meneliti kesahihannya daripada pakar. Hal ini menyebabkan ada yang mengambil kesempatan dan cuba mengekspoitasi kekurangan kesedaran masyarakat ini demi mengaut keuntungan. Guna korset rawat demam kuning Ada …